Šeštadienis, 12 liepos, 2025
  • Tinklas
  • Reklama
  • Kontaktai
ARCHYVAS
ĮKELK PRANEŠIMĄ
mano Šilalė
  • Naujienos
VIDEO
No Result
View All Result
  • Verslas
  • Žmonės
  • Jaunimas
  • Sveikata
  • Maistas
  • Nuomonės
  • Politika
  • Turizmas
  • Kultūra
  • Sportas
  • Pramogos
  • Kriminalai
  • Įvairūs
manoŠilalė
No Result
View All Result

Alkoholio vartotojų skaičius auga, vartojimo dažnumas mažėja

RINA@ RINA
Ketvirtadienis, 19 rugpjūčio, 2021
0
Lietuvoje alkoholio vartojimas nemažėja, tačiau įgauna kitokias formas – daugėja retkarčiais jį vartojančių žmonių ir plečiasi pasirenkamų gėrimų spektras. Panaši situacija yra ir Latvijoje bei Estijoje, rodo šiemet rinkos tyrimų kompanijos „NielsenIQ“ atlikta Baltijos šalių gyventojų apklausa.

Ilona Lepp

Pasak „NielsenIQ“ vadovės Baltijos šalyse Ilonos Lepp, alkoholį šiuo metu vartoja daugiau žmonių nei prieš kelerius metus.

„Lygindami 2018 m. ir šių metų pirkėjų elgesio tyrimų duomenims matome, kad alkoholio vartojimas ne mažėjo, o paaugo. Nors Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis nebepirmaujame Europoje pagal vienam asmeniui tenkantį išgerto alkoholio kiekį, tačiau mūsų šalyje daugėja alkoholio vartotojų, tik jie vartoja rečiau, taip pat renkasi įvairesnius alkoholinius gėrimus“, – sako I. Lepp.

Panašusturinys

Valstybinė miškų tarnyba: už išsaugotus miškus – kompensacijos

Švieži pomidorai vasarą ant skrebučio keičia avokadus: internetą užvaldęs „pan con tomate“ ir dar 2 idėjos pusryčiams ar piknikui

Grįžti dirbti į „Lidl“ skatina ne tik konkurencingas atlyginimas, bet ir komanda

Šiemet alkoholį mažiausiai kartą per savaitę vartojantys pasisakė 29 proc. 20-64 m. amžiaus Lietuvos gyventojų (2018 m. – 27 proc.), mažiausiai kartą per mėnesį – 65 proc. (2018 m. – 62 proc.), mažiausiai kartą per metus – 92 proc. (2018 m. – 88 proc.).

Latvijoje ir Estijoje mažiausiai kartą per savaitę alkoholį vartojančių gyventojų yra nežymiai daugiau nei Lietuvoje, vartojančių kartą per mėnesį ar per metus – nedaug mažiau.

Degtinę išstumia viskis
Tyrimas atskleidė populiariausių šiuo metu Lietuvoje alkoholinių gėrimų penketuką. Neabejotini lyderiai yra alus (nors kartą per mėnesį jį renkasi 35 proc. 20-64 m. amžiaus gyventojų) ir vynas (33 proc.), toliau rikiuojasi viskis (13 proc.), brendis (12 proc.) ir degtinė (11 proc.).

Pastaraisiais metais labiausiai stebimas degtinės populiarumo mažėjimas, o vartojančiųjų viskį skaičius auga. Pasak I. Lepp, tai rodo, kad didėja bendras vartotojų išprusimo lygis – didesnė dalis gyventojų dažniau renkasi kokybiškesnius gėrimus, nes jiems svarbus jų skonis, kokybė, o tikslas nėra tik apsvaigti, bet ir pasimėgauti gėrimu.

„Matome ir nestiprių alkoholinių gėrimų augimą – visi šios grupės gėrimai pritraukė daugiau vartotojų nei prieš trejus metus. Tikėtina, kad tokius pokyčius paskatino pandemija ir karantinai – buvo apribotos susibūrimų galimybės, žmonės daugiau laiko leido namuose, tad dažniau pirko lengvus alkoholinius gėrimus, tokius kaip alų, vyną, putojantį vyną/šampaną, sidrą, arba patys gaminosi kokteilius namuose. Vermuto, džino ir romo paklausos analizė rodo, kad juos dažniau pirko gyventojai, besirenkantys lengvą alkoholį, tad šiuos gėrimus jie greičiausiai naudojo kokteiliams gaminti“, – komentuoja ji.

Palyginus visų trijų Baltijos šalių alkoholio vartojimo tendencijas matyti, kad Lietuvos gyventojai geria daugiau alkoholinio ir nealkoholinio alaus, putojančio vyno, brendžio ir viskio, Latvijos gyventojai dažniau vartoja vyną, traukines ir konjaką, Estijos – sidrą ir džiną.

Renkasi pagal skonį ir prekės ženklą
Skonis yra pagrindinis pasirinkimo kriterijus, kai kalbama apie maistą ir gėrimus, ne išimtis ir alkoholiniai gėrimai – jis svarbus visų Baltijos šalių alkoholio vartotojams. Visgi vienoms alkoholio kategorijoms skonis yra kur kas svarbesnis nei kitoms: pirmiausia produkto skoniu pirkėjai vadovaujasi besirinkdami alkoholinius kokteilius bei sidrą (po 20 proc.), nealkoholinį alų (17 proc.) ir likerį (16 proc.). Antras pagal svarbą – prekės ženklo kriterijus, kuris itin domina perkančius viskį (16 proc.), brendį bei konjaką (po 12 proc.), džiną ir degtinę (po 8 proc.).

Pasak I. Lepp, kiti pasirinkimo kriterijai yra labiau susiję su tam tikromis pavienėmis alkoholinių gėrimų kategorijomis. Pavyzdžiui, renkantis vyną 28 proc. pirkėjų pirmiausia kreipia dėmesį į jo rūšį, nealkoholinio alaus pirkėjams (16 proc.) labai svarbi jo pakuotė, alkoholinio – stiprumas (11 proc. pirkėjų).

Prireikus įsigyti alkoholinių gėrimų, Lietuvos gyventojai dažniausiai vyksta į prekybos centrus. „Esame pastebėję, jog mūsų šalies gyventojai apskritai labiau už kitas prekybos vietas mėgsta didelius prekybos centrus, kuriuose perka ir maistą bei alkoholį. Mažesnes parduotuves dažniau renkasi perkantys alų, sidrą ir degtinę, o į specializuotas parduotuves užsukama ieškoti vyno ar brangesnių tauriųjų gėrimų – konjako, viskio, romo, džino“, – vardija tyrimų kompanijos vadovė.

Latvijos ir Estijos gyventojai alkoholinius gėrimus taip pat labiau linkę pirkti didžiuosiuose prekybos centruose, tačiau Latvijos gyventojai kur kas labiau nei kaimyninių valstybių mėgsta lankytis specializuotose alkoholio parduotuvėse: tai daro kas antras latvis (50 proc.), 36 proc. lietuvių ir 29 proc. estų.

Šiame straipsnyje

Savaitės Klausimas

Ar sutiktumėte mokėti didesnius mokesčius krašto gynybai finansuoti?

Komentuoti

Siūlomas turinys

Valstybinė miškų tarnyba: už išsaugotus miškus – kompensacijos

Valstybinė miškų tarnyba: už išsaugotus miškus – kompensacijos

10 liepos, 2025
Švieži pomidorai vasarą ant skrebučio keičia avokadus: internetą užvaldęs „pan con tomate“ ir dar 2 idėjos pusryčiams ar piknikui

Švieži pomidorai vasarą ant skrebučio keičia avokadus: internetą užvaldęs „pan con tomate“ ir dar 2 idėjos pusryčiams ar piknikui

8 liepos, 2025
Grįžti dirbti į „Lidl“ skatina ne tik konkurencingas atlyginimas, bet ir komanda

Grįžti dirbti į „Lidl“ skatina ne tik konkurencingas atlyginimas, bet ir komanda

30 birželio, 2025
Laiko liko iki pirmadienio: apsispręskite dėl pensijų kaupimo

Laiko liko iki pirmadienio: apsispręskite dėl pensijų kaupimo

27 birželio, 2025
Mažėjančios elektros kainos: geriausias metas sąmoningam vartojimui

Mažėjančios elektros kainos: geriausias metas sąmoningam vartojimui

27 birželio, 2025
Priminimas savarankiškai dirbantiems: įmokos „Sodrai“ turi būti apskaičiuotos pagal apmokestinamąsias pajamas

Priminimas savarankiškai dirbantiems: įmokos „Sodrai“ turi būti apskaičiuotos pagal apmokestinamąsias pajamas

16 birželio, 2025
Daugiau
Kitos naujienos

Pirmadienį prie „Iki“ parduotuvių įsikurs mobilieji vakcinacijos punktai: priims be išankstinės registracijos

Į mokinio namų duris beldžiasi rugsėjis: ko turėtume nepamiršti, draugaudami su technologijomis

© 2012 – 2023 manoSilale.lt
  • Verslas
  • Žmonės
  • Jaunimas
  • Sveikata
  • Maistas
  • Nuomonės
  • Politika
  • Turizmas
  • Kultūra
  • Sportas
  • Pramogos
  • Kriminalai
  • Įvairūs
  • Verslas
  • Žmonės
  • Jaunimas
  • Sveikata
  • Maistas
  • Nuomonės
  • Politika
  • Turizmas
  • Kultūra
  • Sportas
  • Pramogos
  • Kriminalai
  • Įvairūs
  • RINA.lt
  • RINA.lt

Regioninės informacinės naujienų agentūros partneris.

efav

eLengvai tinklas.

eLengvai MEDIA GROUP

No Result
View All Result
  • Naujienos
  • Kontaktai

© 2012 - 2022 eLengvai - MEDIA GROUP // UAB MANO RASEINIAI.